sobota, 2 marca 2013

Kurs - koszyk ze splotem skośnym

Witam
Po przeczytaniu Waszych komentarzy do poprzedniego posta postanowiłem zrobić dla Was kursik.
Nadażyła się ku temu znakomita okazja ponieważ zostałem poproszony przez moją mamę o zrobienie takiego tylko z kartonowym spodem. Jest to mój pierwszy kurs dla tego proszę o wyrozumiałość, przepraszam również za jakość zdjęć ale coś mi się aparat psuje.
Tak będzie wyglądał  :)

Zaczynajmy do zrobienia koszyczka potrzebujemy
- rurki (ja mam w trzech kolorach)
- klej (ja mam magic)
- dwie tekturki na dno(można samemu wypleść)
Tak jak każdy koszyk z wikliny rozpoczynamy od przyklejenia rurek do tekturek (co 2 cm)
 czas na plecenie ja rozpoczynam od "zawinięcia" rurek
 pierwszy pierścień powstał ze splotu 3 rurkami
następnie robimy cztery rzędy splotem ósemkowym
kolejne dwa rzędy ponownie robimy splotę z trzech rurek (łatwiej będzie dołożyć rurki)
Tera kolej na dodanie do każdej "białej" rurki dwóch "brązowych"(można to zrobić podczas wyplatania "czarnymi" ale mi jest wygodniej później)
mogę dodać że jest to trochę pracochłonne :)
 Zaczynamy pleść splotem "skośnym"
Bierzemy pierwsze dwie rurki "brązowe" i przekładamy je nad następną "białą" rurką od zewnątrz a następnie od wewnątrz kierując splot w górę (bardzo przydatna jest jakaś forma do której można przyczepić "białe" rurki aby pilnować napięcia) Identycznie postępujemy z następnymi.


Podczas przekładania kolejnych rurek można przeplatać pierwsze rurki na odpowiednią wysokość aż skończymy cały.
Pora na zakończenie spotu. Ja zakańczam w ten sposób że rurki zaginam do góry
Następnie oplatamy całość trzema rurkami

wyplatamy dwa rzędy. Ja uciąłem "brązowe" rurki jednak można użyć ich do zrobienia zakończenia

Koszyczek zakończyłem tradycyjnym warkoczykiem.
Przyszła kolej na rączkę. Mama jak zobaczyła rączkę wykonaną przez Isskee nie mogła się zachwycić i poprosiła aby była taka.
Nie pokazuje jak to zrobić ponieważ u Isskii jest link do filmiku pokazującego jak to zrobić
A teraz kilka fotek koszyczka

Zostało mi tylko pomalowanie całego koszyczka rozcieńczonym wikolem i następnie polakierowanie

Mam nadzieje że kursik jest zrozumiały a zdjęcia wyraźne.
 Miłej pracy życzę


 

19 komentarzy:

  1. Kursik super... :) zrozumiały i przejrzysty nawet laik nie powinien mieć problemu... Zdjęcia nie są złe wszytko wyraźnie widać :) Koszyczek prześliczny...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzialam ten splot na filmikach na yt :) Raczke zreszta tez - sama juz takie robilam :) Fajnie sie Twoj koszyk prezentuje,ciekawie wyglada,pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super kursik,jak na pierwszy raz to extra.Koszyk wygląda zachwycająco:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. niesamowity jest ten splot :) kursik bardzo przydatny wielkie dzięki :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny kurs, a jaki efekt!!! Z chęcią z niego skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kursik! Koszyczek świetny i ten pałączek - bombowy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny koszyk:) zapraszam do odwiedzin http://agawkrainiemagii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. I co??? Literkę pominęłam bardzo ważną. ;)

    No ale... Pisałam, że faceci zadziwiają mnie coraz bardziej. :D

    Super!!! Dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie: Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny przejrzysty kursik- widziałam ten splot na innym blogu ale u Ciebie jest super wytłumaczone :] bardzo serdecznie dziękuję;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem pod wrażeniem ! Super koszyk i super kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziękuje za czytelny i przyjemny kurs wyplatania tą techniką, właśnie się skusiłam na próby :) Bardzo pięknie Ci wyszedł ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Super kursik i super koszyczek!
    Muszę wypróbować:)
    Pozdrawiam cieplutko:))

    OdpowiedzUsuń
  14. gdzie można kupić rurki??

    OdpowiedzUsuń
  15. śliczny koszyk i bardzo fajny kurs :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie wykonany koszyczek i rączka bardzo efektowna,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne prace:) Dziękuję za kursik, przyda się:) Zapraszam również do mnie https://www.facebook.com/handmadebyOlO

    OdpowiedzUsuń